Rabu, 21 Mac 2012

Yeahhhh!!!..esok gaji..tak sabar nak shopping novel. Tambah koleksi sedia ada heheh
Cinta Yang Ku rasa & My Love Playgirl belum abes baca lagi..sebabnya permulaan cerita yang tak berapa nak menarik minat untuk terus membaca..huhu

JIBAM pernah menyentuh perasaan ku satu masa dulu. Lama dah baca buku ni masa zaman sekolah menengah dulu. Nak beli tak mampu..kebetulan perpustakaan awan dekat ngan sekolah lepas sekolah ja kalau takdak aktiviti petang mesti singgah situ.. Kalau jumpa buku ni memang nak beli la..rindu JIBAM.

SINOPSIS:
Jibam anak yang unik. Sedikit lembab otak dan fikirannya. Namun mewarisi kepandaian bapanya Suman mengubat penyakit. Suman mati terbunuh dalam perut hutan. Dan kematiannya sungguh misteri. Jibam dimusuhi Tuk Ngah Sudin. Selalu benar Sudin serin memperdajalnya. Dan sesering itulah Jibam dibantai teruk oleh Tok Ngah Sudin. Jibam juga dibenci Usin Singai. Marah Usin Singai memuncak tatkala basikal tuanya dicat biru oleh Jibam. Hinggakan ayam dalam rebannya pun biru dikerjakan Jibam. Usin Singai menetap di atas Tanah Tok Ngah Sudin yang sebenarnya dimiliki Suman. Dan Jibaam anak yang bodoh alang itu perlahan-lahan membongkar rahsia kematian ayahnya. Ilmu ghaib yang diwarisi dari ayahnya serta khianat dan dendam kesumat Tok Ngah Sudin dan Usin Singai.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan